Undervisning i förskolan : förskollärare och forskare i dialog om didaktiska dilemman /

Undervisning som fenomen är inte något nytt i förskolan men det har oftast inte benämnts just undervisning. Sedan undervisningsbegreppet för förskolan infördes i skollagen år 2010 och i läroplanen 2018 har dock diskussionen om begreppet varit livlig bland både förskolans pedagoger och förskoleforska...

Sparad:
Bibliografiska uppgifter
Bok
Swedish
Lund : Studentlitteratur, [2024]
Upplaga 1
Beskrivning
Sammanfattning:Undervisning som fenomen är inte något nytt i förskolan men det har oftast inte benämnts just undervisning. Sedan undervisningsbegreppet för förskolan infördes i skollagen år 2010 och i läroplanen 2018 har dock diskussionen om begreppet varit livlig bland både förskolans pedagoger och förskoleforskare...[Bokinfo]
Fysisk beskrivning:284 sidor 23 cm
ISBN:9789144162140
Logga in med bibliotekskortet för att se reserveringsmöjligheter.
Lägg till i lista
Bibliotek Status Placering
Bodens stadsbibliotek Inte tillgänglig Biblioteket , Språk och undervisning , 371
Hertsöns bibliotek Reserverad Biblioteket , För pedagoger - förskolan