Undervisning i förskolan : förskollärare och forskare i dialog om didaktiska dilemman /
Undervisning som fenomen är inte något nytt i förskolan men det har oftast inte benämnts just undervisning. Sedan undervisningsbegreppet för förskolan infördes i skollagen år 2010 och i läroplanen 2018 har dock diskussionen om begreppet varit livlig bland både förskolans pedagoger och förskoleforska...
Sparad:
Bok |
Swedish |
Lund :
Studentlitteratur,
[2024]
|
Upplaga 1 |
Sammanfattning: | Undervisning som fenomen är inte något nytt i förskolan men det har oftast inte benämnts just undervisning. Sedan undervisningsbegreppet för förskolan infördes i skollagen år 2010 och i läroplanen 2018 har dock diskussionen om begreppet varit livlig bland både förskolans pedagoger och förskoleforskare...[Bokinfo] |
---|---|
Fysisk beskrivning: | 284 sidor 23 cm |
ISBN: | 9789144162140 |
Logga in med bibliotekskortet för att se reserveringsmöjligheter.
Lägg till i lista
Bibliotek | Status | Placering |
---|---|---|
Bodens stadsbibliotek | Inte tillgänglig | Biblioteket , Språk och undervisning , 371 | Hertsöns bibliotek | Reserverad | Biblioteket , För pedagoger - förskolan |