Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola : möte med det som inte anses lagom /

Specialpedagogik i Sverige kännetecknas av betoning på inkludering, och av en relationell syn på barns avvikelser - det vill säga att svårigheter uppkommer i relation mellan miljön och de individuella förutsättningar barnet har med sig i mötet med miljön. Boken har ett kritiskt granskande perspektiv...

Sparad:
Bibliografiska uppgifter
Lutz, Kristian, 1966-
Bok
Swedish
Stockholm : Liber, [2021]
Andra upplagan
Beskrivning
Sammanfattning:Specialpedagogik i Sverige kännetecknas av betoning på inkludering, och av en relationell syn på barns avvikelser - det vill säga att svårigheter uppkommer i relation mellan miljön och de individuella förutsättningar barnet har med sig i mötet med miljön. Boken har ett kritiskt granskande perspektiv och innehåller såväl forskning om specialpedagogiska frågor i förskolans och skolans värld som fallbeskrivningar utifrån författarens egna erfarenheter som verksam pedagog.
Fysisk beskrivning:176 sidor 21 cm
ISBN:9789147141036
Logga in med bibliotekskortet för att se reserveringsmöjligheter.
Lägg till i lista
Bibliotek Status Placering
Bodens stadsbibliotek Inte tillgänglig Biblioteket , Språk och undervisning , 371.9
Kalix kommunbibliotek Tillgänglig Biblioteket , Undervisning&Språk , 371.9
Övertorneå bibliotek Tillgänglig Biblioteket , 371.9