Prov /

Det finns många funderingar om bedömningssituationer, prov, och om hur de på bästa sätt bör planeras och utformas för att mäta det som läraren vill och hoppas att de mäter. Tanken med boken är att bistå med några svar på de frågorna, samt att presentera metoder och tillvägagångssätt som kan underlät...

Sparad:
Bibliografiska uppgifter
Wedman, Jonathan, 1983-
Bok
Swedish
Umeå : [Stockholm] : Giraffhuset ; Vulkan, [2021]
Första utgåvan
Beskrivning
Sammanfattning:Det finns många funderingar om bedömningssituationer, prov, och om hur de på bästa sätt bör planeras och utformas för att mäta det som läraren vill och hoppas att de mäter. Tanken med boken är att bistå med några svar på de frågorna, samt att presentera metoder och tillvägagångssätt som kan underlätta ett ändamålsenligt bedömningsarbete och förhindra en felaktig användning av provresultat. I boken behandlas inte bara ”vad” utan även ”hur” och ”varför”, kopplat till Skolverkets allmänna råd om betyg och betygssättning och till testteori. Boken vänder sig framförallt till lärare och blivande lärare som vill lära sig mer om planering och utformning av prov som stöd för en rättvis och etisk bedömningspraktik.
Fysisk beskrivning:190 sidor illustrationer 21 cm
ISBN:9789189335417
Logga in med bibliotekskortet för att se reserveringsmöjligheter.
Lägg till i lista
Bibliotek Status Placering
Haparanda stadsbibliotek Reserverad Vuxen Fakta , 371.261