Storföretagens svarta bok /

Reportagebok där multinationella företag och organisationer granskas och deras oegentligheter presenteras. Författarnas intention är att läsaren ska få chans att kunna konsumera utan att förstöra natur och människor. I den svenska utgåvan granskas även ABB, AstraZeneca, Ikea, Sandvik, Sony Ericsson...

Sparad:
Bibliografiska uppgifter
Werner, Klaus, Weiss, Hans
Bok
Swedish
Stockholm Ordfront 2005
BP
C&A
GM
H&M
Beskrivning
Sammanfattning:Reportagebok där multinationella företag och organisationer granskas och deras oegentligheter presenteras. Författarnas intention är att läsaren ska få chans att kunna konsumera utan att förstöra natur och människor. I den svenska utgåvan granskas även ABB, AstraZeneca, Ikea, Sandvik, Sony Ericsson och Statoil.
Beskrivning:Orig:s titel Schwarzbuch Markenfirmen
Fysisk beskrivning:366 s.
ISBN:917037094X
Logga in med bibliotekskortet för att se reserveringsmöjligheter.
Lägg till i lista
Bibliotek Status Placering
Piteå stadsbibliotek Tillgänglig Biblioteket , 338
Strömbackaskolans bibliotek Tillgänglig Biblioteket , Qae
Älvsbyns gymnasiebibliotek Tillgänglig Biblioteket , Fakta